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Paul Ripault
Groupe 16
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d0674cb5
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d0674cb5
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Maxime Wallart
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src/main/Joueur.java
+5
-1
5 additions, 1 deletion
src/main/Joueur.java
src/main/Main.java
+18
-12
18 additions, 12 deletions
src/main/Main.java
src/main/Plateau.java
+8
-2
8 additions, 2 deletions
src/main/Plateau.java
src/units/Unite.java
+17
-5
17 additions, 5 deletions
src/units/Unite.java
with
48 additions
and
20 deletions
src/main/Joueur.java
+
5
−
1
View file @
d0674cb5
...
@@ -15,9 +15,13 @@ public class Joueur {
...
@@ -15,9 +15,13 @@ public class Joueur {
private
static
int
cptJoueur
=
1
;
private
static
int
cptJoueur
=
1
;
private
boolean
win
=
false
;
private
boolean
win
=
false
;
private
List
<
Region
>
royaume
;
private
List
<
Region
>
royaume
;
public
int
xCamp
;
public
int
yCamp
;
public
Joueur
(
String
nom
)
{
public
Joueur
(
String
nom
,
int
xCamp
,
int
yCamp
)
{
this
.
nomJoueur
=
nom
;
this
.
nomJoueur
=
nom
;
this
.
xCamp
=
xCamp
;
this
.
yCamp
=
yCamp
;
this
.
numJoueur
=
cptJoueur
;
this
.
numJoueur
=
cptJoueur
;
this
.
armee
=
new
ArrayList
<
Unite
>();
this
.
armee
=
new
ArrayList
<
Unite
>();
this
.
paJoueur
=
5
;
this
.
paJoueur
=
5
;
...
...
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src/main/Main.java
+
18
−
12
View file @
d0674cb5
...
@@ -5,7 +5,9 @@ import java.util.Scanner;
...
@@ -5,7 +5,9 @@ import java.util.Scanner;
import
units.Paysant
;
import
units.Paysant
;
public
class
Main
{
public
class
Main
{
private
static
Joueur
winner
=
new
Joueur
(
"Winner"
);
private
static
Joueur
joueur1
=
new
Joueur
(
"Joueur 1"
,
5
,
15
);
private
static
Joueur
joueur2
=
new
Joueur
(
"Joueur 2"
,
25
,
15
);
private
Joueur
winner
=
null
;
private
int
actionPoint
;
private
int
actionPoint
;
public
static
void
main
(
String
[]
args
)
{
public
static
void
main
(
String
[]
args
)
{
...
@@ -17,23 +19,27 @@ public class Main {
...
@@ -17,23 +19,27 @@ public class Main {
Plateau
plateau
=
new
Plateau
();
Plateau
plateau
=
new
Plateau
();
int
x
=
11
;
plateau
.
getCase
(
joueur1
.
xCamp
,
joueur1
.
yCamp
).
setUnite
(
new
Paysant
(
joueur1
.
xCamp
,
joueur1
.
yCamp
,
plateau
,
joueur1
));
int
y
=
10
;
plateau
.
getCase
(
joueur2
.
xCamp
,
joueur2
.
yCamp
).
setUnite
(
new
Paysant
(
joueur2
.
xCamp
,
joueur2
.
yCamp
,
plateau
,
joueur2
));
joueur1
.
getArmee
().
get
(
0
).
getPlateau
().
getRegion
(
joueur1
.
xCamp
-
1
,
joueur1
.
yCamp
-
1
).
changeToCamp
();
joueur2
.
getArmee
().
get
(
0
).
getPlateau
().
getRegion
(
joueur2
.
xCamp
,
joueur2
.
yCamp
).
changeToCamp
();
plateau
.
getCase
(
x
,
y
).
setUnite
(
new
Paysant
(
x
,
y
,
plateau
,
winner
));
winner
.
getArmee
().
get
(
0
).
getPlateau
().
getRegion
(
0
,
0
).
changeToCamp
();
Affichage
.
affichage
(
plateau
);
Affichage
.
affichage
(
plateau
);
while
(
y
<
30
)
{
while
(
true
!=
false
)
{
winner
.
getArmee
().
get
(
0
).
move
(
deplacement
());
joueur1
.
getArmee
().
get
(
0
).
move
(
deplacement
());
//System.out.println(winner.getArmee().get(0).getPlateau().getRegion(0, 0).);
System
.
out
.
println
(
'\n'
);
System
.
out
.
println
(
'\n'
);
System
.
out
.
println
(
joueur1
.
getArmee
().
get
(
0
).
getX
());
//winner.getArmee().get(0).teleporte();
//winner.getArmee().get(0).teleporte();
Affichage
.
affichage
(
plateau
);
Affichage
.
affichage
(
plateau
);
//joueur2.getArmee().get(0).move(deplacement());
//Affichage.affichage(plateau);
}
}
Menu
();
//
Menu();
plateau
.
getCase
(
12
,
0
);
//
plateau.getCase(12, 0);
Affichage
.
affichage
(
plateau
);
//
Affichage.affichage(plateau);
//Menu();
//Menu();
}
}
...
...
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src/main/Plateau.java
+
8
−
2
View file @
d0674cb5
...
@@ -9,7 +9,7 @@ public class Plateau {
...
@@ -9,7 +9,7 @@ public class Plateau {
public
Plateau
()
{
public
Plateau
()
{
Random
random
=
new
Random
();
Random
random
=
new
Random
();
this
.
plateau
=
new
Region
[
6
][
6
];
this
.
plateau
=
new
Region
[
7
][
7
];
for
(
int
i
=
0
;
i
<
plateau
.
length
;
i
++)
{
for
(
int
i
=
0
;
i
<
plateau
.
length
;
i
++)
{
for
(
int
j
=
0
;
j
<
plateau
[
0
].
length
;
j
++)
{
for
(
int
j
=
0
;
j
<
plateau
[
0
].
length
;
j
++)
{
plateau
[
i
][
j
]
=
new
Region
();
plateau
[
i
][
j
]
=
new
Region
();
...
@@ -23,9 +23,15 @@ public class Plateau {
...
@@ -23,9 +23,15 @@ public class Plateau {
this
.
getCase
(
rd1
,
rd2
).
setItem
(
new
Crown
(
this
.
getCase
(
0
,
0
)));
this
.
getCase
(
rd1
,
rd2
).
setItem
(
new
Crown
(
this
.
getCase
(
0
,
0
)));
}
}
public
Case
getCase
(
int
x
,
int
y
)
{
public
Case
getCase
(
int
x
,
int
y
)
{
return
plateau
[
x
/
5
][
y
/
5
]
.
region
[
x
%
5
][
y
%
5
];
return
getRegion
(
x
,
y
)
.
region
[
x
%
5
][
y
%
5
];
}
}
public
Region
getRegion
(
int
x
,
int
y
)
{
public
Region
getRegion
(
int
x
,
int
y
)
{
/*if(x/5!=(x-1)/5) {
return plateau[x/5-1][y/5];
}
else if(y/5!=(y-1)/5) {
return plateau[x/5][y/5-1];
}*/
return
plateau
[
x
/
5
][
y
/
5
];
return
plateau
[
x
/
5
][
y
/
5
];
}
}
public
Region
[][]
getPlateau
()
{
public
Region
[][]
getPlateau
()
{
...
...
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src/units/Unite.java
+
17
−
5
View file @
d0674cb5
...
@@ -117,7 +117,10 @@ public abstract class Unite {
...
@@ -117,7 +117,10 @@ public abstract class Unite {
}
}
public
boolean
updatePosition
(
int
x
,
int
y
)
{
public
boolean
updatePosition
(
int
x
,
int
y
)
{
if
(
x
>=
0
&&
x
<(
plateau
.
getPlateau
().
length
*
plateau
.
getRegion
(
0
,
0
).
region
.
length
-
1
)
&&
y
>=
0
&&
y
<(
plateau
.
getPlateau
().
length
*
plateau
.
getRegion
(
0
,
0
).
region
.
length
-
1
)
)
{
if
(
x
==
33
||
x
==
1
||
y
==
29
||
y
==
33
||
y
==
0
)
{
return
false
;
}
if
(
x
>=
0
&&
x
<((
plateau
.
getPlateau
().
length
*
plateau
.
getRegion
(
0
,
0
).
region
.
length
)-
1
)
&&
y
>=
0
&&
y
<(
plateau
.
getPlateau
().
length
*
plateau
.
getRegion
(
0
,
0
).
region
.
length
)-
1
)
{
if
(
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
).
getType
()
!=
Type
.
MOUNTAIN
)
{
if
(
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
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getType
()
!=
Type
.
MOUNTAIN
)
{
temp2
=
temp
;
temp2
=
temp
;
temp
=
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
).
getType
();
temp
=
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
).
getType
();
...
@@ -147,9 +150,9 @@ public abstract class Unite {
...
@@ -147,9 +150,9 @@ public abstract class Unite {
public
boolean
move
(
char
c
)
{
public
boolean
move
(
char
c
)
{
if
(
c
==
's'
)
{
if
(
c
==
's'
)
{
/*
if (plateau.getCase(x+1,y).getUnite() != null
||
plateau.getCase(x+1, y).getUnite().getJoueur() != this.joueur) {
if
(
plateau
.
getCase
(
x
+
1
,
y
).
getUnite
()
!=
null
&&
plateau
.
getCase
(
x
+
1
,
y
).
getUnite
().
getJoueur
()
!=
this
.
joueur
)
{
//combat()
;
return
false
;
}
*/
}
if
(
updatePosition
(
x
+
1
,
y
))
{
if
(
updatePosition
(
x
+
1
,
y
))
{
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
).
setUnite
(
null
);
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
).
setUnite
(
null
);
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
).
setType
(
temp2
);
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
).
setType
(
temp2
);
...
@@ -160,6 +163,9 @@ public abstract class Unite {
...
@@ -160,6 +163,9 @@ public abstract class Unite {
}
}
}
}
else
if
(
c
==
'd'
)
{
else
if
(
c
==
'd'
)
{
if
(
plateau
.
getCase
(
x
+
1
,
y
).
getUnite
()
!=
null
&&
plateau
.
getCase
(
x
+
1
,
y
).
getUnite
().
getJoueur
()
!=
this
.
joueur
)
{
return
false
;
}
if
(
updatePosition
(
x
,
y
+
1
))
{
if
(
updatePosition
(
x
,
y
+
1
))
{
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
).
setUnite
(
null
);
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
).
setUnite
(
null
);
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
).
setType
(
temp2
);
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
).
setType
(
temp2
);
...
@@ -170,6 +176,9 @@ public abstract class Unite {
...
@@ -170,6 +176,9 @@ public abstract class Unite {
}
}
}
}
else
if
(
c
==
'q'
)
{
else
if
(
c
==
'q'
)
{
if
(
plateau
.
getCase
(
x
+
1
,
y
).
getUnite
()
!=
null
&&
plateau
.
getCase
(
x
+
1
,
y
).
getUnite
().
getJoueur
()
!=
this
.
joueur
)
{
return
false
;
}
if
(
updatePosition
(
x
,
y
-
1
))
{
if
(
updatePosition
(
x
,
y
-
1
))
{
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
).
setUnite
(
null
);
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
).
setUnite
(
null
);
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
).
setType
(
temp2
);
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
).
setType
(
temp2
);
...
@@ -180,6 +189,9 @@ public abstract class Unite {
...
@@ -180,6 +189,9 @@ public abstract class Unite {
}
}
}
}
else
if
(
c
==
'z'
)
{
else
if
(
c
==
'z'
)
{
if
(
plateau
.
getCase
(
x
+
1
,
y
).
getUnite
()
!=
null
&&
plateau
.
getCase
(
x
+
1
,
y
).
getUnite
().
getJoueur
()
!=
this
.
joueur
)
{
return
false
;
}
if
(
updatePosition
(
x
-
1
,
y
))
{
if
(
updatePosition
(
x
-
1
,
y
))
{
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
).
setUnite
(
null
);
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
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setUnite
(
null
);
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
).
setType
(
temp2
);
this
.
plateau
.
getCase
(
x
,
y
).
setType
(
temp2
);
...
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