Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 053092f5 authored by Francois .D's avatar Francois .D
Browse files

Merge branch 'master' into Francois

parents 37a43672 7b402268
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
package main;
public class Affichage {
public static void affichage(Plateau plateau){
public void affichage(Plateau plateau){
for(int i=0; i< plateau.getPlateau().length*5; i++) {
......
......@@ -3,6 +3,7 @@ package main;
import units.Unite;
public class Interface {
private static Affichage a = new Affichage();
private static int rep = 0;
public static int start() {
System.out.println("Bienvenu sur Game of Crown");
......@@ -18,52 +19,15 @@ public class Interface {
}
public static void tourDeJeu(Plateau plateau, Joueur j1) {
rep =-1;
Affichage.affichage(plateau);
a.affichage(plateau);
System.out.println("Choissisez l'unité que vous voulez déplacer");
if(j1.getArmee().size()!=0) {
for(int i = 0; i< j1.getArmee().size(); i++) {
System.out.println(i+1 +": "+ j1.getArmee().get(i).toString());
}
Unite u =j1.getArmee().get(Scan.scan(j1.getArmee().size()-1));
System.out.println("vous pouvez...");
if(u.getX()>0) {
if(plateau.getCase(u.getX()-1, u.getY()).getUnite()!=null){
System.out.println("1: Combattre l'unité au-dessus");
}else {
System.out.println("1: Se déplacer vers le haut");
}
}
if(u.getX()<plateau.getPlateau().length*5) {
if(plateau.getCase(u.getX()+1, u.getY()).getUnite()!=null){
System.out.println("2: Combattre l'unité en bas");
}else {
System.out.println("2: Se déplacer vers le bas");
}
}
if(u.getY()<plateau.getPlateau().length*5) {
if(plateau.getCase(u.getX(), u.getY()+1).getUnite()!=null){
System.out.println("3: Combattre l'unité à droite");
}else {
System.out.println("3: Se déplacer vers la droite");
}
}
if(u.getY()>0) {
if(plateau.getCase(u.getX(), u.getY()-1).getUnite()!=null){
System.out.println("4: Combattre l'unité à gauche");
}else {
System.out.println("4: Se déplacer vers la gauche");
}
}
rep = Scan.scan(4);
if(rep==1) {
u.move('z');
}else if(rep==2) {
u.move('s');
}else if(rep==3) {
u.move('d');
}else if(rep==4) {
u.move('q');
}
Unite u =j1.getArmee().get(Scan.scan(j1.getArmee().size())-1);
u.move(Main.deplacement());
a.affichage(plateau);
}else {
System.out.println("Aucune unité disponible");
}
......
......@@ -7,8 +7,11 @@ import units.Paysant;
public class Main {
private static Joueur winner = new Joueur("Winner");
private int actionPoint;
static Main m = new Main();
public static void main(String[] args) {
Affichage a = new Affichage();
/*
* Region[][] regions = new Region[6][6]; for(int i = 0; i<regions.length; i++)
* { for(int j = 0; j<regions[i].length; j++) { regions[i][j] = new Region(); }
......@@ -23,21 +26,20 @@ public class Main {
plateau.getCase(x, y).setUnite(new Paysant(x, y, plateau, winner));
winner.getArmee().get(0).getPlateau().getRegion(0,0).changeToCamp();
Affichage.affichage(plateau);
while(y<30) {
winner.getArmee().get(0).move(deplacement());
a.affichage(plateau);
/*while(y<30) {
winner.getArmee().get(0).move(deplacement());*/
System.out.println('\n');
//winner.getArmee().get(0).teleporte();
Affichage.affichage(plateau);
}
Menu(plateau);
a.affichage(plateau);
plateau.getCase(12, 0);
Affichage.affichage(plateau);
//Menu();
a.affichage(plateau);
m.menu(plateau);
}
public static void Menu (Plateau plateau) {
public void menu (Plateau plateau) {
int continuer= 2;
while(continuer != 3) {
while(continuer==2) {
......@@ -45,7 +47,7 @@ public class Main {
}
if(continuer !=3) {
continuer =2;
Interface.tourDeJeu(plateau, winner);
m.game(new Joueur[]{winner,null}, plateau);
}
}
}
......@@ -60,19 +62,21 @@ public class Main {
return sc.next().charAt(0);
}
private Joueur Game(Joueur[] joueurs) {
private Joueur game(Joueur[] joueurs, Plateau plateau) {
boolean gameEnd = false;
while (gameEnd) {
while (!gameEnd) {
for (Joueur currentPlayer : joueurs) {
setActionPoint(currentPlayer);
Tour(currentPlayer, actionPoint);
Tour(currentPlayer, actionPoint, plateau);
}
}
return getWinner();
}
public void Tour(Joueur currentPlayer, int actionPoint) {
public void Tour(Joueur currentPlayer, int actionPoint, Plateau plateau) {
for(int i =0; i<actionPoint; i++) {
Interface.tourDeJeu(plateau, currentPlayer);
}
}
public void setActionPoint(int actionPoint) {
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Please register or to comment