Skip to content
Snippets Groups Projects
Select Git revision
  • 8d119127b9692e5dd5ec5268e02dc4842c226909
  • main default protected
2 results

Ex1.java

Blame
  • Joueur.java 1.81 KiB
    package main;
    
    import java.util.ArrayList;
    import java.util.List;
    
    import units.Unite;
    
    public class Joueur {
    	
    	private String nomJoueur;
    	private int numJoueur;
    	private int paJoueur;
    	private int banqueJoueur;
    	private List<Unite> armee;
    	private static int cptJoueur = 1;
    	private boolean win = false;
    	private List<Region> royaume;
    	public int xCamp;
    	public int yCamp;
    	
    	public Joueur (String nom, int xCamp, int yCamp) {
    		this.nomJoueur = nom;
    		this.xCamp = xCamp;
    		this.yCamp = yCamp;
    		this.numJoueur = cptJoueur;
    		this.armee = new ArrayList<Unite>();
    		this.paJoueur = 5;
    		this.banqueJoueur = 500;
    		this.royaume = new ArrayList<Region>();
    		cptJoueur ++;
    	}
    
    	public String toString() {
    		return "Joueur [nomJoueur=" + nomJoueur + ", numJoueur=" + numJoueur + "]";
    	}
    
    	public String getNomJoueur() {
    		return nomJoueur;
    	}
    
    	public int getNumJoueur() {
    		return numJoueur;
    	}
    
    	public static int getCptJoueur() {
    		return cptJoueur;
    	}
    
    	public int getPaJoueur() {
    		return paJoueur;
    	}
    
    	public void setPaJoueur(int paJoueur) {
    		this.paJoueur = paJoueur;
    	}
    
    	public int getBanqueJoueur() {
    		return banqueJoueur;
    	}
    
    	public void setBanqueJoueur(int banqueJoueur) {
    		this.banqueJoueur = banqueJoueur;
    	}
    
    	public List<Unite> getArmee() {
    		return armee;
    	}
    
    	public void setArmee(List<Unite> armee) {
    		this.armee = armee;
    	}
    	
    	public boolean isWin() {
    		return win;
    	}
    
    	public void setWin(boolean win) {
    		this.win = win;
    	}
    
    	public int calculPa() {
    		// def methode de calcul de pa
    		return 0;
    	}
    	
    	public void setPa() {
    		this.paJoueur = this.calculPa();
    	}
    	
    	public void addPa(int pa) {
    		this.paJoueur += pa;
    	}
    	
    	public void ajoutUnit(Unite unit) {
    		armee.add(unit);
    	}
    	
    	public void setRoyaume (List<Region> royaume) {
    		this.royaume = royaume;
    	}
    	 public List<Region> getRoyaume () {
    		 return this.royaume;
    	 }
    
    }