Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 552e9bc7 authored by Francois DEROUBAIX's avatar Francois DEROUBAIX
Browse files

réglage de deux trois problème

parents a4fc929a 49e833b4
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
package main;
import units.Paysant;
public class Main {
private static Joueur winner;
private int actionPoint;
public static void main(String[] args) {
/*Region[][] regions = new Region[6][6];
for(int i = 0; i<regions.length; i++) {
for(int j = 0; j<regions[i].length; j++) {
regions[i][j] = new Region();
}
}*/
Plateau plateau = new Plateau();
int x = 11;
int y = 0;
plateau.getCase(x, y).setUnite(new Paysant(x, y, plateau, winner));
Affichage.affichage(plateau);
plateau.getCase(x, y).getUnite().move(Direction.HAUT);
System.out.println('\n');
Affichage.affichage(plateau);
Menu();
}
public static void Menu () {
System.out.print("Bienvenu dans Game of Crown, vous êtes actuellement sur le Menu !");
}
public Joueur Game (Joueur[] joueurs) {
boolean gameEnd = false;
while(gameEnd){
for (Joueur currentPlayer : joueurs) {
setActionPoint(currentPlayer);
Tour(currentPlayer, actionPoint);
}
}
return getWinner();
}
public void Tour (Joueur currentPlayer, int actionPoint) {
}
public void setActionPoint (int actionPoint) {
this.actionPoint = actionPoint;
}
public void setActionPoint (Joueur currentPlayer) {
this.actionPoint = currentPlayer.getArmee().size() + (currentPlayer.getRoyaume().size() * 3);
}
public int getActionPoint () {
return this.actionPoint;
}
public void setWinner (Joueur winner) {
this.winner = winner;
}
public Joueur getWinner () {
return this.winner;
}
}
......@@ -10,8 +10,8 @@ public class Archer extends Unite{
public static final int DAMAGE = 5;
public static final char SYMBOL = 'A';
public Archer(Case caseUnit, Plateau plateau, Joueur joueur) {
super(caseUnit, plateau, SYMBOL, ARMOR, DAMAGE, joueur);
public Archer(int x, int y, Plateau plateau, Joueur joueur) {
super(x,y, plateau, SYMBOL, ARMOR, DAMAGE, joueur);
}
......
......@@ -10,8 +10,8 @@ public class Chevalier extends Unite {
public static final int DAMAGE = 5;
public static final char SYMBOL = 'C';
public Chevalier(Case caseUnit, Plateau plateau, Joueur joueur) {
super(caseUnit, plateau, SYMBOL, ARMOR, DAMAGE, joueur);
public Chevalier(int x, int y, Plateau plateau, Joueur joueur) {
super(x,y, plateau, SYMBOL, ARMOR, DAMAGE, joueur);
}
......
......@@ -10,8 +10,8 @@ public class Eclaireur extends Unite {
public static final int DAMAGE = 0;
public static final char SYMBOL = 'E';
public Eclaireur(Case caseUnit, Plateau plateau, Joueur joueur) {
super(caseUnit, plateau, SYMBOL, ARMOR, DAMAGE, joueur);
public Eclaireur(int x, int y, Plateau plateau, Joueur joueur) {
super(x,y, plateau, SYMBOL, ARMOR, DAMAGE, joueur);
}
......
......@@ -13,9 +13,9 @@ public class CombatreTest {
Joueur j1 = new Joueur("bily");
Plateau plateau = new Plateau();
Case unitCase = plateau.getCase(0, 0);
Unite u1 = new Paysant(unitCase, plateau, j1);
Unite u2 = new Paysant(unitCase, plateau, j1);
Unite u3 = new Paysant(unitCase, plateau, j1);
Unite u1 = new Paysant(12, 1, plateau, j1);
Unite u2 = new Paysant(6, 14, plateau, j1);
Unite u3 = new Paysant(0,0, plateau, j1);
@Before
public void beforeTest() {
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Please register or to comment